Projektový den s MŠ Průběžná Rakovník

Dne 9.11. nás navštívilo 21 dětí z Mateřské školy Průběžná Rakovník. Přišli si k nám užít projektový den „Den s Akademií techniky 4.0 “ v rámci polytechnického vzdělávání, který je dotovaný ze Šablon II.

Děti byly rozděleny do skupin po 5-ti. Každá skupinka zaujala jedno stanoviště. Děti prošly tři tematické okruhy:

A} Kreativita a polytechnické vzdělávání

B) Robotika a 3D tisk

C) Virtuální realita

 V rámci realizace projektového dne bylo využito:

A} V rámci kreativity a polytechnického vzdělávání – kreativní stavebnice Teifoc  Stavebnice je vyrobena z přírodních, zdravotně nezávadných materiálů. Cihličky jsou velice kvalitní repliky skutečných cihel a spojují se pomocí malty, což je směs jemného písku a kukuřičného prášku. Malta je rozpustná ve vodě. Děti si mohly vytvořit naprosto originální stavby.

B) V rámci Robotiky a 3D tisku – děti si mohli vyzkoušet Cubetto – programování prostřednictvím dobrodružství a zábavných her. Cubetto je hravý dřevěný robot, který je ideální pro úvod do programování pro děti od 3 let.

Ozobot – rychlé a snadné programování pomocí naprogramované cesty poskládané jako puzzle, kterým si děti sestavily dráhy plné křižovatek, zatáček, a hlavně příkazů – ozokódů.

3D modely firmy Corinth – děti se dozvěděly zajímavé informace o biologii člověka a zoologii.

Intellino – Smart vláček Intellino je navržený tak, aby zaujmul a zábavnou formou děti učil. Vtáhne vaše děti do hry, zdokonalí je ve STEM dovednostech a pomůže jim pochopit principy kódování. Děti si nejdříve sestavily dráhu a potom pomocí malých barevných čtverečků, dávaly vláčku příkazy.

Dětem bylo vysvětleno, jak funguje 3D tisk. Mohly si prohlédnout právě tištěný rozpracovaný výrobek a také hotové výrobky.

 

C) V rámci VR – Děti si vyzkoušely Oculus jako nástroj pro vstup do virtuální reality

 

Během projektového dne byla podpořena oblast Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce. Byly rozvíjeny činnosti sloužící k podpoře žáků při jejich zájmu o techniku a jak s ní vhodně pracovat.  Byly diskutovány otázky, jak nám může v životě technika pomoci, jaké jsou možnosti využití.

 

Celý projektový den byl postaven na konceptu STEAM, který vzniká propojením oblastí: Science (věda), Technology (technologie), Engineering (inženýrství), Arts (umění), Mathematics (matematika).

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *